Зарубіжна література
































Тести для 8-класу на тему "Класицизм. Мольєр. 

"Міщанин-шляхтич"



Тести для 9-класу на тему "Генріх Ібсен " Ляльковий дім"

https://docs.google.com/document/d/1FIYiYE9jJZLZWiQBE4LYm3H2T4q1gpFerwgOkY_b8rM/edit



ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА

8 КЛАС


2 год на тиждень (70 годин на рік)
І семестр – 32 год
ІІ семестр – 38 год


п/п

Тема уроку
К-сть год
Дата
клас

Дата
клас

ІІ СЕМЕСТР
ВІДРОДЖЕННЯ
31
Епоха Відродження (Ренесансу) в Європі. Гуманізм. Культ античності. Характерні ознаки ренесансної культури і літератури.
1

32
Франческо Петрарка (1304-1374рр.) - видатний італійський поет-гуманіст. Багатство людської душі, краса і щирість людських почуттів, оспівування кохання в “Книзі пісень”.
1

33
Ф. Петрарка. Сонети № 61, 132. Істрія кохання в сонетах Ф. Петрарки. Образ ліричного героя і героїні. Втілення гуманістичних ідеалів у поезії митця. Структура сонетів Ф. Петрарки. (Вірш напам'ять “З журбою радість обнялась”)
1

34
Урок виразного читання напам'ять “З журбою радість обнялась”
1

35
Вільям Шекспір (1564-1616рр.) Роль В. Шекспіра в розвитку англійської національної літератури і світового мистецтва.
1

36
Вільям Шекспір. Сонети № 66, 116, 130. Художні особливості сонетів В. Шекспіра. Основні теми сонетів — кохання до Смаглявої леді, дружба.
1

37
Трагедія “Ромео і Джульєтта” В. Шекспіра. Історія створення. Конфлікт справжнього почуття і забобонів. Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив кохання на людську особистість.
1


38
Проблема життя і смерті. Трактування фіналу. Гуманістична цінність трагедії В. Шекспіра, її популярність серед різних поколінь.
1

39
Позакласне читання. Шекспір та його комедії.
1

40
Мігель до Сервантес Сааведра (1547-1616рр.). “Дон Кіхот” І частина (огляд, 2-3 розділи за вибором учителя). Історія створення роману, його зв'язок з лицарськими романами, пародійний характер.
1

41-42
Конфлік високих прагнень Дон Кіхота і буденної дійсності, неможливості реалізації ідеалів героя. Дон Кіхот і Санчо Панса — парні образи, у яких втілено високу мрію і прагматизм.
2


43
УРЗМ (усно) за романом Сервантеса “Дон Кіхот”. Смішне та комічне в романі. “Донкіхотство”.
1


44
Синтез різних жонрових ознак у романі (героїчного епосу, лицарського, авантюрно-пригодницького, філософського роману, пародії). Широта філософського змісту твору, можливість його різних тлумачень. Популярність “вічних образів” до сьогодні.
1


45
Контрольна робота за темою “Відродження”. Написання твору.
1


Бароко і класицизм
46
Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі і мистецтві.
1


47
Формування нового бачення світу і людини в епоху бароко. Видатні представники європейського бароко та їхні здобутки.
1

48
Луїс де Гонгора-і-Арготе (1561-1627рр.). “Галерник”. Втілення у вірші провідних тем барокової літератури: людина і Доля, блукання людини у Всесвіті, залежність від вищих сил, драматизм духовного життя. Символіка твору. Образ ліричного героя.
1

49
Джон Донн (1572-1631рр.). сонет “Щоб мучить мене...”. роздуми про духовну сутність людини у віршах письменника. Напруження почуттів та емоцій ліричного героя. Символіка. Поетична мова.
1

50
Позакласне читання. Педро Кальдерон де ла Барка. “Життя — це сон”.
1

51
Історичні умови, філософське та естетичні підгрунтя класицизм. Характерні ознаки класицизму як художнього напряму.
1

52
Мольєр (1622-1673рр.). “Міщанин-шляхтич”. Мольєр — майстер класицистичної комедії. Хуоджнє новаторство Мольєра в драматургії, вплив його відкриттів на світове театральне мистецтво.
1

53
Історія створення комедії “Міщанин-шляхтич”. Тематика і проблематика твору, його загальнолюдське значення.
1

54
Образна система комедії. Основні образи комедії (пан Журден, пані Журден, граф Дорант, графиня Дорімена, Клеонт та ін.)
1

55
Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). Елементи народного театру.
1

56
УРЗМ (письмово). Написання твору за комедією Мольєра “Міщанин-шляхтич”.
1

57
Контрольна робота за темою “Бароко і класицизм” (різнорівневі запитання і завдання).
1

Література ХХ — ХХІ ст. “У пошуках себе і високого польоту”
58
Антуан де Сент-Екзюпері (1900-1944рр.). “Маленький принц” - філософська алегорична казка-притча.
1

59
Людські взаємини, моральні цінності в казці-притчі “Маленький принц”
1

60-61
Філософський зміст казки “Маленький принц”. Художні образи твору.
2


62
Річард Бах (нар. 1936р.). “Чайка Джонатан Лівінгстон”. Сюжет твору Р. Баха як філософська метафора людського буття.
1

63
Втілення в образі чайки Джонатана прагнення високої мети.
1

64
Алегоричні образи повісті. Художній конфлікт і можливість його подолання. Ознаки притчі у творі.
1

65
Барбара Космовська (нар. 1958р.). “Буба”. Художній світ Б. Космовської. “Буба”, Батьки — діти, діди — онуки. Ідея поваги й любові до людини. Сімейні цінності у творі.
1

66
Контрольна робота за темою “Література ХХ — ХХІ століття”.(різнорівневі запитання і завдання).
1

67
Узагальнення вивченого матеріалу. Семестрове та річне оцінювання.
1





Тест тренувальний
 «Пані Метелиця»
1.  Пасербиця щодня сиділа при дорозі... і пряла:
     а) край криниці;          
     б) на лавці;                  
     в) коло двору.
2.  Дівчина поранила пальця:
     а) ножем;                      
     б) голкою;                  
     в) ниткою.

3.  Що зробила дівчина, коли впустила починок у криницю:
     а) думала приховати це від мачухи;           
     б) пожалілася сестрі;
     в) вирішила розповісти мачусі?
4.  Коли нерідна дочка опинилася у криниці, вона...
     а) зраділа;                    
     б) здивувалася;             
     в) знепритомніла.
5.  Що зробила пасербиця з яблуками, коли обтрусила яблуню:
     а) зібрала у кошик;      
     б) згорнула на купу;     
     в) залишила на місці?
6.  Якою була пані Метелиця:
     а) молодою й гарною;  
     б) старою з великими  руками;   
     в) старою з великими зубами?
7.  Про що мала найкраще дбати пасербиця у домі пані Метелиці:
     а) про посуд;                  
     б) про постіль;              
     в) про одяг?
8.  Дівчина ніколи не чула від Метелиці лихого слова і щодня їла:
     а) цукерки;                    
     б) морозиво;                   
     в) смажене й пряжене.
9.  Хоч пасербиці було добре у бабусі Метелиці, її взяла туга за:
     а) домівкою;                  
     б) мачухою й сестрою;    
     в) подругами.
10. Кого першого побачила пасербиця, як опинилася вгорі:
      а) мачуху;                     
      б) сестру;                          
      в) півня?
11. Рідна дочка не злякалася бабиних зубів, бо...
      а) була сміливою;        
      б) чула про них;                 
      в) не помітила їх.
12. Із брами на ледащицю вилилася смола з:
      а) казана;                      
      б) відра;                            
      в) бочки.

Ключ до тесту: 1а;   2в;   3в;   4в;   5б;   6в;   7б;   8в;   9а;   10в;   11б;   12а.


Тест  тренувальний
Ш.Перро «Попелюшка, або Соболевий черевичок»
1.  Удівець одружився з удовою…
     а) лінивою та пихатою;
     б) чванливою та гордовитою;  
     в) доброю та ласкавою.
2.  Мачуха зненавиділа пасербицю за її…
     а) розум;                       
     б) доброту;                   
     в) красу.
3.  Принц улаштував бал і запросив на нього всіх…
     а) знайомих і друзів;    
     б) знатних людей королівства;    
     в) сусідів.
4. Вдягнувшись, удовині дочки покликали Попелюшку подивитися,  бо…
     а) любили її;                
     б) хотіли по вихвалятися;            
     в) у неї хороший смак.
5.  Коли з’явилася хрещена мати-чарівниця, Попелюшка…
     а) вмивалася сльозами;  
     б) завзято працювала;                
     в) кружляла у танку.
6.  На коней чарівниця обернула…
     а) ящірок;                     
     б) щурів;                                        
     в) мишей.
7.  На балу Попелюшку вийшов зустрічати…
     а) король;                      
     б) принц;                                         
     в) дворецький.
8.  Коли зайшла незнайомка, у залі…
     а) запала тиша;            
     б) почалися розмови;               
     в) продовжували танцювати.
9.  Попелюшка сіла біля своїх сестер і пригостила їх…
     а) цукерками та печивом; 
     б) яблуками та сливами;  
     в) помаранчами та цитринами.
10. Попелюшка на другий день поїхала на бал…
      а) у скромнішому одязі;     
      б) вбрана у вчорашню сукню;   
      в) вбрана ще розкішніше.
11. Коли принцові посланці приміряли черевичок Попелюшці, він їй   
      підійшов, а сестри…
      а) кинулися до її ніг і благали вибачити ;  
      б) почали сміятися з неї;
      в) злякалися й утекли.
12. Після весілля Попелюшка…
      а) не хотіла знати сестер;     
      б) пробачила сестер і залишила вдома; 
      в) взяла сестер у палац.

Ключ до тесту: 1б;   2в;   3б;   4в;   5а;   6в;   7б;   8а;   9в;   10в;   11а;   12в.


Тест тренувальний
Вивчаємо біографію письменника
Г.К. Андерсен
1.  Великий Казкар народився у місті…
     а) Осло;            б) Оденсі;                  в) Одесі.
2. Батько Ганса був бідним…
    а) продавцем;   б) письменником;     в) шевцем.
3.  Найбільше хлопчик полюбляв слухати казки і гратися…
     а) ляльками;     б) книжками;            в) солдатиками.
4.  Ганс мріяв стати…
     а) кравцем;       б) видавцем;             в) актором.
5.  Хлопчик залишив домівку й подався до Копенгагена у …
     а) 13 років;        б) 14 років;               в) 15 років.
6.  Він рушив у дорогу, маючи в кишені:
     а) монети;          б) адреси;                 в) рекомендаційні листи.
7.  У столиці підліток намагався вивчити акторське ремесло й почувався…
     а) «диким лебедем»;    
     б) «гидким каченям»;       
     в) «голим королем».
8.  До своїх покровителів юнак звернувся з трьома проханнями:
     а) теплі панчохи, чистий папір, чорнило;
     б) капелюх, плащ, свічки;    
     в) пара черевиків, сюртук, книжки.
9.  Гучну славу  Андерсену принесли:
     а) твори для театру;       б) казки;       в) подорожні нотатки.
10. Під час подорожі Європою Г.К.Андерсен був уражений повагою та
      любов’ю й помітив: 
      а) за ним слідкують шанувальники;  
      б) виставку своїх творів;    
      в) свій уквітчаний портрет.
11. Біля входу до порту Копенгагена встановлено пам’ятник персонажу казки
      Андерсена:
     а) «Русалонька»;             б) «Дикі лебеді»;              в) «Дюймовочка».
12. Андерсен написав у своїх спогадах: «Історія мого життя розповість
      світові те, що вона говорить мені: Господь милосердний і …»
      а) допомагає бідним;     
      б) проштовхує таланти; 
      в) все робить на краще.

Ключ до тесту: 1б;   2в;   3а;   4в;   5а;   6в;   7б;   8в;   9б;   10в;   11в;   12в.

Тест тренувальний
Г.К.Андерсен «Снігова королева»
1.  У троля була своя:
     а) ферма;                  б) студія;              в) школа.
2.  Де жили Кай і Герда:
     а) у підвалі;              б) у мансарді;      в) у власному будинку?
3.  Хто з дітьми проводив найбільше часу:
     а) дідусь;                   б) тітонька;         в) бабуся?
4.  Герда вирушила на пошуки названого брата:
     а) навесні;                 б) влітку;             в) восени.
5.  Свої червоні черевички дівчинка подарувала:
     а) подрузі;                б) річці;                в) бабусі-чаклунці.
6.  Герда згадала про Кая, побачивши  троянду:
     а) у садку;                б) у букеті;           в) на капелюшку.
7.  Ліжка принца і принцеси були у вигляді:
      а) ромашки;           б) лілії;                  в) тюльпану.
8.  Що виділяло стару розбійницю серед її оточення:
     а) зачіска;               б) одяг;                  в) борода?
9.  Який птах не згадується у казці:
      а) горобці;            б) крук;                  в) сова?
10. Хто перший доніс до Герди звістку про Кая:
      а) маленька розбійниця;     
      б) голуби;           в) олень?
11. Що з одягу Герди найбільше сподобалося маленькій розбійниці:
      а) муфта;              б) рукавички;        в)  шапка?  
12. Що росло на краю володінь Снігової королеви:
       а) червоний кущ;
       б) зелена ялина;           в) сухе дерево?
13. Снігова королева обіцяла подарувати Каю новенькі:
      а) санки;              б) ковзани;              в) лижі.
14. Установіть послідовність розділів казки:
      А  «Маленька розбійниця»;
      Б   «Хлопчик і дівчинка»;
      В  «…про дзеркало та друзки»;
      Г  «Лапландка і фінка»;
      Д  «Принц і принцеса»;
      Е  «У замку снігової королеви»;
      Є  «Садок жінки, яка вміла чаклувати».
15. Установіть відповідність між персонажами і речами:
     1  Герда                             А  рибина тріска  
     2  лапландка                      Б  палиця
     3  бабуся-чаклунка           В  ніж
     4  маленька розбійниця    Г  окуляри
     5  бабуся                             Д червоні черевики
16. Для Снігової королеви Кай мав скласти слово:
      а) ніжність;           б) вірність;          в) вічність.
17. Щоб розтопити крижане серце хлопчика, Герда:
      а) заспівала;          б) заплакала;       в) розповіла про рідний дім.

Ключ до тесту: 1в;   2б;   3в;   4а;   5б;   6в;   7б;   8в;   9в;   10б;   11а;   12а;   13б;   14:  В, Б, Є, Д, А, Г, Е;   15:  1Д, 2А, 3Б, 4В, 5Г;  16в;   17б.  


Тест тренувальний
С.Маршак «Дванадцять місяців»
1.  Хто допоміг солдатові вибрати ялинку:
а) брати-місяці;   б) пасербиця;           в) звірята?
2.  За чим прийшла пасербиця до лісу на початку казки:
а) за ягодами;      б) за горіхами;         в) за хмизом?
3.  Хто сказав пасербиці  зимового вечора: «Не спи, замерзнеш»:
а) зайчик;             б) білочка;                в) сова?
4.  «Тому вклониться, тому посміхнеться…» - так говорила про пасербицю:
     а) мачуха;              б) бабина дочка;      в) сусідка.
5.  «Ми, зимові місяці, добре знаємо її. То біля ополонки її з відрами
      зустрінеш, то в лісі  із в’язкою дров…» - наголошував місяць:
 а) Грудень;          б) Січень;                 в) Лютий.
6. «Як її жаль! Нема кому повчити її, довести до пуття, до розуму».
     Ці слова  про:
а) королеву;          б) пасербицю;         в) бабину дочку.
7.  «Красуне, чому це ти радієш – скарб знайшла чи добру новину  почула?» 
     Ці слова належать:
      а) професору;        б) солдату;               в) Квітню.
8.  Пасербиця на згадку отримала від Квітня:
 а) намисто;           б) обручку;              в) рукавички.
9.  Хто з місяців найстарший:
 а ) Квітень;           б) Серпень;              в) Грудень?
10. Королева пообіцяла за проліски:
      а) коштовності;     б) дороге вбрання;  в) кошик золота.
11. «Прощайся зі своєю обручкою, та і з життям водночас» - погрожувала  
      пасербиці:
 а) мачуха;             б) бабина дочка;      в) королева. 
12. Брати-місяці перетворили бабу з дочкою на:
      а) мишей;               б) собак;                    в) коней.

Ключ до тесту: 1а;   2в;   3б;   4в;   5б;   6а;   7б;   8б;   9в;   10в;   11в;   12б.


Тест тренувальний
Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра»
1.  Псевдонім Марк Твен означає:
     а) військовий термін;    
     б) лоцманську команду;   
     в) історичне поняття.
2.  Події повісті відбуваються у місті:
     а) Сан-Франциско;        
     б) Сент-Пітерсберг;            
     в) Лос-Анджелес.
3.  Хто виховував Тома Сойєра:
     а) тітка;               б) дядько;                  в) батько?
4.  Що допомогло Томові побілити паркан:
     а) страх перед покаранням;    
     б) бажання догодити тітці; 
     в) винахідливість?
5.  Покарання фарбуванням паркану відбулося у :
     а) п’ятницю;       б) суботу;                 в) неділю.
6.  Бен Роджер уявляв себе до зустрічі з Томом, який білив паркан:
     а) лоцманом;                 
     б) пароплавом «Велика Міссурі»;
     в) пароплавом, капітаном і сигнальним дзвоном.
7.  Піти на кладовище виводити бородавки Том домовився з:
     а) Беном;             б) Джімом;               в) Геком.
8.  Який сигнал мав викликати вночі з дому Тома:
     а) свист;            
     б) нявкання;           
     в) гавкання?
9.  Для обряду виведення бородавок необхідно принести з собою:
     а) мертвого пацюка;     
     б) мертву сову;               
     в) мертву кішку.
10. Хлопчики на кладовищі стали свідками: 
      а) появи привидів;        
      б) викрадення хрестів;     
      в) вбивства.
11. У суді Том урятував від шибениці:
      а) лікаря Робінзона;    
      б) Мефа Понтера;             
      в) індіанця Джо.
12. З ким Том заблукав під час прогулянки у печері:
      а) Сідом;                 
      б)  Мері;       
      в)  Беккі?

Ключ до тесту: 1б;   2б;   3а;   4в;   5б;   6в;   7в;   8б;   9в;   10в;   11б;   12в.


Контрольна робота                    
Усна народна творчість                
1 варіант
Рівень І-ІІ    
1. Укажи, що називають фольклором:
     а)  усну народну творчість;
     б)  твори письменників, написані різними мовами;
     в)  твори письменників, перекладені українською мовою.
2.  Влучний вираз повчального змісту, що має висновок – це…
     а)  загадка;       б)  приказка;     в)  прислів’я.
3. Укажи, який з наведених прикладів є приказкою:
     а)  Рука руку миє, а обидві чисті;
     б)  Рука руку миє, а обидві обмивають обличчя;
     в)  Рука руку миє.
4.  Укажи, в якому з наведених прикладів є протиставлення:
     а)  Перемога не приходить від лежання;
     б)  Ледар пітніє під час їжі, а під час роботи мерзне;
     в)  Нічого не роблячи, вчишся робити погано.
5.  Вирази типу «Жив-був собі…», «У тридев’ятому царстві жили-поживали, добра наживали…» тощо – це…
     а)  зачин;        б)  початок;     в)  повтор?
6.  Казка «Пані Метелиця» відноситься до:
     а)  казок про тварин;    
     б) фантастичних казок; 
     в) побутових казках.
Рівень ІІІ  
7.  Хто звертається  до дівчат із казки «Пані Метелиця» на чарівній луці. Чому пасербиця виконала прохання, а вдовина дочка не виконала?
8.  Чи легко було стрибнути у колодязь пасербиці та вдовиній дочці? Порівняйте.
Рівень ІV
9.  Дайте поради героям казки «Пані Метелиця».

Ключ до тесту: 1а;   2в;   3;   4б;   5а;   6б.  

Контрольна робота                 
Усна народна творчість              
  2 варіант
Рівень І-ІІ      
1. Укажи, який із вказаних жанрів художніх творів є фольклорним:    
      а)  повість;         б)  оповідання;      в)  прислів’я.
2.  Як співвідносяться між собою поняття «фольклор» і «усна народна творчість»?
     а)  Визначають одне й те саме явище;
     б)  фольклор – це наука про усну народну творчість;
     в)  фольклор – ширше поняття, яке містить у собі усну народну творчість.
3. Укажи, який з наведених прикладів є приказкою:
     а)  Доля сміливого любить;
     б)  Сміливого доля любить, а боягуза цурається;
     в)  Сміливому доля посміхається, а до боягуза спиною повертається.
4.  Укажи, в якому з наведених прикладів є протиставлення:
     а)  Не проси груш у тополі;     б)  Підходить, як баран до свята;
     в)  Мати любить ніжно, а батько грізно.
5.  Приховане зображення людей у вигляді звірів використовується в:
     а) фантастичних казках;   б) казках про тварин;     в) побутових казках.
6.  Учені-письменники брати Грімм є представниками:
     а)  англійської літератури;
     б)  німецької літератури;     в)  французької літератури.
Рівень ІІІ      
7.  Опишіть життя пасербиці та вдовиної дочки у пані Метелиці. Чи було щось несподіване для вас у поведінці кожної з дівчат?
8.  Назвіть причини, через які героїні потрапили до пані Метелиці та покинули її володіння.
Рівень ІV
9.  Дайте поради героям казки «Пані Метелиця».

Ключ до тесту: 1в;   2а;   3а;   4в;   5б;   6б.  

Контрольна робота 
 «Літературна казка»
(О.Пушкін, Ш.Перро.«Попелюшка»)
І варіант
РІВЕНЬ І-ІІ
1.  Хто був першим у Європі автором літературної казки:
     а) брати Грімм;               б) О.Пушкін;            в) Ш.Перро?
2.  Батьківщина О.Пушкіна:
     а) Німеччина;      б) Росія;       в) Франція.
3. Установіть послідовність поданих епізодів казки «Попелюшка»:    
     а) Перетворення Попелюшки на чарівну незнайомку;                       
     б) Принц знайшов на східцях соболевий черевичок;
     в) Обіцянка повернутися додому до 12 години;
     г) Спала Попелюшка на благенькому солом’янику;
     д) Дівчині додалося роботи: прасувати, перешивати…
4.  Хто дав героїні казки Ш.Перро ім’я Попелюшка:
     а) мачуха;     б) старша сестра;     в) менша сестра?
5.  За кого Попелюшка віддала заміж своїх сестер:
     а) за вельмож;            б) за принців;              в) за простих людей?
6. Упорядкуйте, як відбувалися перетворення у казці «Попелюшка»:
     1) гарбуз                        а) сукня     
     2) дрантя                        б) карета
     3) ящірки                        в) коні
     4) миші                            г) кучер
     5) щур                             д) лакеї
РІВЕНЬ ІІІ
7.  Запишіть, які казкові персонажі згадуються в уривку з поеми 
    «Руслан і Людмила».
8. Чому Ш.Перро назвав свою казку «Попелюшка, або Соболевий черевичок»?
РІВЕНЬ ІІІ
9. Чому у казок довге життя?

Ключ до тесту: 1в;   2б;   3 г,д,в,б,а;   4в;   5а;   6: 1б,2а,3д,4в,5г.  

Контрольна робота 
    «Літературна казка»
(О.Пушкін, Ш.Перро.«Попелюшка»)
ІІ варіант
РІВЕНЬ І-ІІ
1. Ш. Перро - … письменник:
     а) російський;             б) французький;            в) німецький.
2. Автором якої казки не був О.Пушкін:
     а) про золоту рибку;    б) про золоте копитце;    
     в) про золотого півника?
3. Скільки разів Попелюшка побувала на балу:
     а) один;                   б) два;                  в) три?
4.  Установіть відповідність між персонажами і речами в уривку з поеми  «Руслан і Людмила» :        1) царівна               а) золото
                                          2) баба Яга           б) берег пустий    
                                          3) Кощій               в) темниця   
                                          4) 30 витязів         г) ступа
5.  Чому Ш.Перро спочатку підписував свої казки чужим ім’ям:
     а) так він допомагав синові стати знаменитим;      
     б) не хотів слави;                     
     в) соромився свого захоплення казками?
6.  Установіть послідовність поданих епізодів казки «Попелюшка»:
     а) Перетворення дрантя Попелюшки на чудову сукню;                        
     б) Пригощання сестер помаранчами та цитринами;    
     в) Попелюшка принесла хрещеній матері гарбуза;
     г) Принц запросив на бал усіх знатних людей королівства;
     д) Попелюшка зайшла до залу, де відбувався бал, і запала тиша.
РІВЕНЬ ІІІ
7.  Запишіть, які чарівні перетворення та події зображено у казці
     Ш.Перро «Попелюшка».
8.  За що, на вашу думку, принц полюбив Попелюшку?
РІВЕНЬ ІІІ
9. Чому у казок довге життя?

Ключ до тесту: 1б;   2б;   3б;   4: 1в,2г,3а,4б;   5в;   6: г,в,а,д,б.  
               
Контрольний   тест з теми:
«Літературна казка»
(Г.К.Андерсен. «Снігова королева», С.Я.Маршак «Дванадцять місяців»)
І варіант
1.  Батьківщина Г.К.Андерсена – це:
     а) Франція;               б) Німеччина;              в) Данія.
2.  Укажіть, автором якої казки є Андерсен:
     а) «Дикі лебеді»;              
     б) «Червона шапочка»;     
     в) «Спляча красуня».
3.  Потворне дзеркало, в якому все прекрасне ставало бридким,  створено:
     а) Сніговою королевою;   
     б) старою чаклункою;     
     в) тролем.
4.  До будинку бабусі, що вміла чаклувати, Герда потрапила:
     а) припливши на човні;    
     б) пройшовши через ліс;   
     в) верхи на олені.
5.  На якій рибині писала листа лапландка:
     а) трісці;                    б) коропі;                      в) щуці?
6.  Антитеза – це:
     а) художнє порівняння;     
     б) художнє перебільшення;
     в) різке протиставлення понять, образів.
7.  Що є джерелом казки С.Я.Маршака «Дванадцять місяців»:
     а) літературні казки Ш.Перро;                          
     б) російські народні казки;
     в) словацькі народні казки у переробці чеської письменниці  Б.Нємцової?
8.  «Як її жаль! Нема кому повчити її, довести до пуття, до розуму».
     Ці слова про:
      а) королеву;              
      б) пасербицю;                        
      в) бабину дочку.
9.  Хто з місяців найстарший:
      а ) Квітень;              
      б) Серпень;                            
      в) Грудень?
10. Королева пообіцяла за проліски:
      а) дороге вбрання;    б) коштовності;              в) кошик золота.
11. Брати-місяці перетворили бабу з дочкою на:
      а) мишей;                   б) собак;                         в) коней.
12. Коментар автора у тексті драматичного твору називається:
      а) репліка;                  б) ремарка;                     в) монолог.
     
Ключ до тесту: 1в;   2а;   3в;   4а;   5а;   6в;   7в;   8а;   9в;   10в;   11б;   12б.

Контрольний   тест з теми:
«Літературна казка»
(Г.К.Андерсен. «Снігова королева»,  С.Я.Маршак «Дванадцять місяців»)
ІІ варіант
1. Символом Копенгагену є один з героїв Андерсена:
     а) Оле-Лукойє;             б) Дюймовочка;            в) Русалонька.
2. Андерсен з'явився на світ у родині:
     а) аристократа;             б) бідного шевця;         в) селянина.
3. Що потрапило в око Каю:
     а) трісочка;                   б) сніжинка;                  в) скалка дзеркала.
4.  За допомогою прийому «антитези» у казці «Снігова королева» 
     протиставляється:
     а) реальне й фантастичне;    
     б) природа і людина;          
     в) добро і зло.
5.  Герда не знайшла у садку старої чаклунки:
     а) троянди;                    б) фіалки;                       в) лілії.
6.  На прикладі кого з героїв казки  Герда зрозуміла, що люди можуть
     змінюватися:
     а) принца;                      
     б) маленької розбійниці;    
     в) старої чаклунки?
7.  С.Я.Маршак навчався в університеті:
     а) Лондона;               
     б) Парижа;                          
     в) Берліна.
8.  «Красуне, чому це ти радієш – скарб знайшла чи добру новину почула?»
      Ці слова належать:
      а) професору;                       
      б) солдату;                          
      в) Квітню.
9.  На сопілці грав брат-місяць:
      а) Квітень;                  б) Червень;                           в) Серпень.
10. Хто сказав пасербиці  зимового вечора: «Не спи, замерзнеш»:
      а) зайчик;                   б) білочка;                            в) сова?
11. Пасербиця на згадку отримала від Квітня:
      а) намисто;                           
      б) обручку;                         
      в) рукавички.
12. Репліка – це:
     а) розмова двох персонажів;                          
     б) промова одного персонажа;
     в) відповідь автора на слова персонажа.

Ключ до тесту: 1в;   2б;   3в;   4в;   5а;   6б;   7а;   8б;   9а;   10б;   11б;   12б.


 Контрольний   тест з теми:
Література і світ природи»
(Дж.Р.Кіплінг «Мауглі»)
І варіант
1.  Дж.Р.Кіплінг – письменник:
     а) індійський;          
     б) англійський;             
     в) іспанський.
2.  Твір Кіплінга «Мауглі» - це:
      а) оповідання;       б) повість;           в) роман.
3.  Установіть відповідність між персонажами казки «Мауглі» та його ім’ям:
     1 вовк                      А  Табакі
     2 шакал                   Б   Багіра
     3 пантера                В   Хаті
     4 слон                      Г   Акела
4.  Як Мауглі допомагав своїм братам-вовкам:
     а) витягав колючки з лап;    
     б) розчісував їх шерсть;   
     в) відганяв мух?
5.  Хто був головним ворогом Мауглі:
     а) шакал;                б) тигр;            в) ведмідь?
6.  Що приховувала Багіра:
     а) любов до Мауглі;   
     б) ненависть до Шер-Хана      
     в) сліди від нашийника?
7.  Про кого з персонажів казки сказано, «…він тільки й знає, що нишпорить 
     скрізь, робить різні капості, розносить плітки…»:
     а) Табакі;                      б) Хаті;              в) Шер-Хана?
8.  Кому з персонажів твору належать слова: «…настане час, коли це голе  
     створіння  примусить тебе ревти по-іншому, або я зовсім не знаю людей»:
     а) Батькові Вовку;        б) Багірі;            в) Балу?
9.  Яка вада була у тигра змалку:
      а) короткозорість;    
      б) кульгавість;    
      в) шолудивість?
10. Чиє ім’я перекладалось «хазяїн, господар»:
      а) Матері Вовчиці;     б) Каа;                     в) Балу?
11. Кому з персонажів твору належать слова: «На своєму подвір’ї і собака 
      пан! Побачимо, що скаже Зграя»:
      а) Акелі;                      
      б) Табакі;              
      в) Шер-Хану?
12. Ім’я  Мауглі  означає:
      а) вовченя;                   б) жабеня;              в) мишеня.   

Ключ до тесту: 1б;   2б;   3:  1Г,2А,3Б,4В;   4а;   5б;   6в;   7а;   8б;   9б;   10в;   11в;   12б.

Контрольний   тест з теми:
“Література і світ природи»
(Дж.Р.Кіплінг «Мауглі»)
ІІ варіант
1.  Кіплінг здобував освіту в:
     а) римському ліцеї;      
     в) німецькому пансіоні;   
     в) англійській військовій школі.
2.  До якої збірки Дж.Р.Кіплінга увійшла казка «Мауглі»:
     а) Казки просто так»;    
     б) «Книга джунглів»;       
     в) «Історія Англії»?
3.  Установіть відповідність між персонажами казки «Мауглі» та його ім’ям:
     1 тигр                       А  Каа
     2 ведмідь                  Б  Шер-Хан
     3 пітон                      В  Акела
     4 вовк                        Г  Балу
4.  Ким Багіра заплатила викуп за Мауглі:
      а) телям;                  б) коровою;               в) биком?
5.  Про кого з персонажів казки сказано, що він «…лежав на гарячому  
     прискалку, вигріваючись на південному сонці та милуючись своєю
     чудовою новою шкурою…»:
     а) Балу;                     б) Каа;                       в) Акелу?
6.  Яка риса характеру не притаманна Багірі:
     а) стриманість;         б) рішучість;             в) сміливість?
7.  Кому з персонажів твору належать слова: «Для вовків нема … а для такої   
     нікчемної особи, як я, всяка обгризена кістка – вже справжній бенкет…»:
     а) Табакі;                   б) Хаті;                      в) Шер-Ханові?
8.  Хто дав хлопчику ім’я Мауглі:
     а) Батько Вовк;         б) Багіра;                  в) Мати Вовчиця?
9.  Батько Вовк та Мати Вовчиця образилися на Табакі тому,  що він:
     а) не помічав їхніх дітей;   
     б) ганьбив вовченят;    
     в) хвалив їх.
10. Якщо ватажок не вб’є свою здобич, його називали:
      а) Хворий Вовк;      
      б) Мертвий Вовк;    
      в) Пропащий Вовк.
11. Кому з персонажів твору належать слова: «Джунглі закриті для мене, і я мушу забувати вашу мову і ваше товариство, але я буду милосерднішим від вас»:
      а) Балу;                        б) Шер-Хану;                 в) Мауглі?
12. Найганебніше, що може статися з диким звіром, –  це:
      а) сказ;                         б) застуда;              в) промах на полюванні.  

Ключ до тесту: 1в;   2б;   3: 1Б,2Г,3А,4В;   4в;   5б;   6а;   7а;   8в;   9в;   10б;   11в;   12а.


Немає коментарів:

Дописати коментар