Тести для 8-класу на тему "Класицизм. Мольєр.
"Міщанин-шляхтич"
Тести для 9-класу на тему "Генріх Ібсен " Ляльковий дім"
ЗАРУБІЖНА
ЛІТЕРАТУРА
8
КЛАС
2
год на тиждень (70 годин на рік)
І
семестр – 32 год
ІІ
семестр – 38 год
№ п/п
|
Тема
уроку
|
К-сть
год
|
Дата
клас
|
Дата
клас
|
ІІ
СЕМЕСТР
ВІДРОДЖЕННЯ
|
||||
31
|
Епоха
Відродження (Ренесансу) в Європі.
Гуманізм. Культ античності. Характерні
ознаки ренесансної культури і
літератури.
|
1
|
||
32
|
Франческо
Петрарка (1304-1374рр.) - видатний італійський
поет-гуманіст. Багатство людської
душі, краса і щирість людських почуттів,
оспівування кохання в “Книзі пісень”.
|
1
|
||
33
|
Ф.
Петрарка. Сонети № 61,
132. Істрія кохання в сонетах Ф. Петрарки.
Образ ліричного героя і героїні.
Втілення гуманістичних ідеалів у
поезії митця. Структура сонетів Ф.
Петрарки. (Вірш
напам'ять
“З журбою радість обнялась”)
|
1
|
||
34
|
Урок
виразного читання напам'ять “З журбою
радість обнялась”
|
1
|
||
35
|
Вільям
Шекспір (1564-1616рр.) Роль В. Шекспіра в
розвитку англійської національної
літератури і світового мистецтва.
|
1
|
||
36
|
Вільям
Шекспір. Сонети
№ 66, 116, 130. Художні особливості сонетів
В. Шекспіра. Основні теми сонетів —
кохання до Смаглявої леді, дружба.
|
1
|
||
37
|
Трагедія “Ромео
і Джульєтта” В. Шекспіра. Історія
створення. Конфлікт справжнього
почуття і забобонів. Оспівування
чистого пристрасного кохання Ромео
і Джульєтти, вплив кохання на людську
особистість.
|
1
|
||
38
|
Проблема
життя і смерті. Трактування фіналу.
Гуманістична цінність трагедії В.
Шекспіра, її популярність серед різних
поколінь.
|
1
|
||
39
|
Позакласне
читання. Шекспір та його комедії.
|
1
|
||
40
|
Мігель
до Сервантес Сааведра (1547-1616рр.). “Дон
Кіхот” І частина (огляд, 2-3 розділи за
вибором учителя). Історія створення
роману, його зв'язок з лицарськими
романами, пародійний характер.
|
1
|
||
41-42
|
Конфлік
високих прагнень Дон Кіхота і буденної
дійсності, неможливості реалізації
ідеалів героя. Дон Кіхот і Санчо Панса
— парні образи, у яких втілено високу
мрію і прагматизм.
|
2
|
||
43
|
УРЗМ
(усно) за романом Сервантеса “Дон
Кіхот”. Смішне та комічне в романі.
“Донкіхотство”.
|
1
|
||
44
|
Синтез
різних жонрових ознак у романі
(героїчного епосу, лицарського,
авантюрно-пригодницького, філософського
роману, пародії). Широта філософського
змісту твору, можливість його різних
тлумачень. Популярність “вічних
образів” до сьогодні.
|
1
|
||
45
|
Контрольна
робота за темою “Відродження”.
Написання твору.
|
1
|
||
Бароко
і класицизм
|
||||
46
|
Бароко
як доба і художній напрям у європейській
літературі і мистецтві.
|
1
|
||
47
|
Формування
нового бачення світу і людини в епоху
бароко. Видатні представники
європейського бароко та їхні здобутки.
|
1
|
||
48
|
Луїс
де Гонгора-і-Арготе (1561-1627рр.). “Галерник”.
Втілення у вірші провідних тем барокової
літератури: людина і Доля, блукання
людини у Всесвіті, залежність від
вищих сил, драматизм духовного життя.
Символіка твору. Образ ліричного
героя.
|
1
|
||
49
|
Джон
Донн (1572-1631рр.). сонет “Щоб мучить
мене...”. роздуми про духовну сутність
людини у віршах письменника. Напруження
почуттів та емоцій ліричного героя.
Символіка. Поетична мова.
|
1
|
||
50
|
Позакласне
читання. Педро Кальдерон де ла Барка.
“Життя — це сон”.
|
1
|
||
51
|
Історичні
умови, філософське та естетичні
підгрунтя класицизм. Характерні ознаки
класицизму як художнього напряму.
|
1
|
||
52
|
Мольєр
(1622-1673рр.). “Міщанин-шляхтич”. Мольєр
— майстер класицистичної комедії.
Хуоджнє новаторство Мольєра в
драматургії, вплив його відкриттів
на світове театральне мистецтво.
|
1
|
||
53
|
Історія
створення комедії “Міщанин-шляхтич”.
Тематика і проблематика твору, його
загальнолюдське значення.
|
1
|
||
54
|
Образна
система комедії. Основні образи комедії
(пан Журден, пані Журден, граф Дорант,
графиня Дорімена, Клеонт та ін.)
|
1
|
||
55
|
Засоби
комічного (гумор, іронія, сатира,
сарказм). Елементи народного театру.
|
1
|
||
56
|
УРЗМ
(письмово). Написання твору за комедією
Мольєра “Міщанин-шляхтич”.
|
1
|
||
57
|
Контрольна
робота за темою “Бароко і класицизм”
(різнорівневі запитання і завдання).
|
1
|
||
Література
ХХ — ХХІ ст. “У пошуках себе і високого
польоту”
|
||||
58
|
Антуан
де Сент-Екзюпері (1900-1944рр.). “Маленький
принц” - філософська алегорична
казка-притча.
|
1
|
||
59
|
Людські
взаємини, моральні цінності в
казці-притчі “Маленький принц”
|
1
|
||
60-61
|
Філософський
зміст казки “Маленький принц”. Художні
образи твору.
|
2
|
||
62
|
Річард
Бах (нар. 1936р.). “Чайка Джонатан
Лівінгстон”. Сюжет твору Р. Баха як
філософська метафора людського буття.
|
1
|
||
63
|
Втілення
в образі чайки Джонатана прагнення
високої мети.
|
1
|
||
64
|
Алегоричні
образи повісті. Художній конфлікт і
можливість його подолання. Ознаки
притчі у творі.
|
1
|
||
65
|
Барбара
Космовська (нар. 1958р.). “Буба”. Художній
світ Б. Космовської. “Буба”,
Батьки — діти, діди — онуки. Ідея
поваги й любові до людини. Сімейні
цінності у творі.
|
1
|
||
66
|
Контрольна
робота за темою “Література ХХ — ХХІ
століття”.(різнорівневі
запитання і завдання).
|
1
|
||
67
|
Узагальнення
вивченого матеріалу. Семестрове
та річне оцінювання.
|
1
|
||
«Пані Метелиця»
1. Пасербиця щодня сиділа при дорозі... і пряла:
а) край криниці;
б) на лавці;
в) коло двору.
2. Дівчина поранила пальця:
а) ножем;
б) голкою;
в) ниткою.
3. Що зробила дівчина, коли впустила починок у криницю:
а) думала приховати це від мачухи;
б) пожалілася сестрі;
в) вирішила розповісти мачусі?
4. Коли нерідна дочка опинилася у криниці, вона...
а) зраділа;
б) здивувалася;
в) знепритомніла.
5. Що зробила пасербиця з яблуками, коли обтрусила яблуню:
а) зібрала у кошик;
б) згорнула на купу;
в) залишила на місці?
6. Якою була пані Метелиця:
а) молодою й гарною;
б) старою з великими руками;
в) старою з великими зубами?
7. Про що мала найкраще дбати пасербиця у домі пані Метелиці:
а) про посуд;
б) про постіль;
в) про одяг?
8. Дівчина ніколи не чула від Метелиці лихого слова і щодня їла:
а) цукерки;
б) морозиво;
в) смажене й пряжене.
9. Хоч пасербиці було добре у бабусі Метелиці, її взяла туга за:
а) домівкою;
б) мачухою й сестрою;
в) подругами.
10. Кого першого побачила пасербиця, як опинилася вгорі:
а) мачуху;
б) сестру;
в) півня?
11. Рідна дочка не злякалася бабиних зубів, бо...
а) була сміливою;
б) чула про них;
в) не помітила їх.
12. Із брами на ледащицю вилилася смола з:
а) казана;
б) відра;
в) бочки.
Ключ до тесту: 1а; 2в; 3в; 4в; 5б; 6в; 7б; 8в; 9а; 10в; 11б; 12а.
Тест тренувальний
Ш.Перро «Попелюшка, або Соболевий черевичок»
1. Удівець одружився з удовою…
а) лінивою та пихатою;
б) чванливою та гордовитою;
в) доброю та ласкавою.
2. Мачуха зненавиділа пасербицю за її…
а) розум;
б) доброту;
в) красу.
3. Принц улаштував бал і запросив на нього всіх…
а) знайомих і друзів;
б) знатних людей королівства;
в) сусідів.
4. Вдягнувшись, удовині дочки покликали Попелюшку подивитися, бо…
а) любили її;
б) хотіли по вихвалятися;
в) у неї хороший смак.
5. Коли з’явилася хрещена мати-чарівниця, Попелюшка…
а) вмивалася сльозами;
б) завзято працювала;
в) кружляла у танку.
6. На коней чарівниця обернула…
а) ящірок;
б) щурів;
в) мишей.
7. На балу Попелюшку вийшов зустрічати…
а) король;
б) принц;
в) дворецький.
8. Коли зайшла незнайомка, у залі…
а) запала тиша;
б) почалися розмови;
в) продовжували танцювати.
9. Попелюшка сіла біля своїх сестер і пригостила їх…
а) цукерками та печивом;
б) яблуками та сливами;
в) помаранчами та цитринами.
10. Попелюшка на другий день поїхала на бал…
а) у скромнішому одязі;
б) вбрана у вчорашню сукню;
в) вбрана ще розкішніше.
11. Коли принцові посланці приміряли черевичок Попелюшці, він їй
підійшов, а сестри…
а) кинулися до її ніг і благали вибачити ;
б) почали сміятися з неї;
в) злякалися й утекли.
12. Після весілля Попелюшка…
а) не хотіла знати сестер;
б) пробачила сестер і залишила вдома;
в) взяла сестер у палац.
Ключ до тесту: 1б; 2в; 3б; 4в; 5а; 6в; 7б; 8а; 9в; 10в; 11а; 12в.
Тест тренувальний
Вивчаємо біографію письменника
Г.К. Андерсен
1. Великий Казкар народився у місті…
а) Осло; б) Оденсі; в) Одесі.
2. Батько Ганса був бідним…
а) продавцем; б) письменником; в) шевцем.
3. Найбільше хлопчик полюбляв слухати казки і гратися…
а) ляльками; б) книжками; в) солдатиками.
4. Ганс мріяв стати…
а) кравцем; б) видавцем; в) актором.
5. Хлопчик залишив домівку й подався до Копенгагена у …
а) 13 років; б) 14 років; в) 15 років.
6. Він рушив у дорогу, маючи в кишені:
а) монети; б) адреси; в) рекомендаційні листи.
7. У столиці підліток намагався вивчити акторське ремесло й почувався…
а) «диким лебедем»;
б) «гидким каченям»;
в) «голим королем».
8. До своїх покровителів юнак звернувся з трьома проханнями:
а) теплі панчохи, чистий папір, чорнило;
б) капелюх, плащ, свічки;
в) пара черевиків, сюртук, книжки.
9. Гучну славу Андерсену принесли:
а) твори для театру; б) казки; в) подорожні нотатки.
10. Під час подорожі Європою Г.К.Андерсен був уражений повагою та
любов’ю й помітив:
а) за ним слідкують шанувальники;
б) виставку своїх творів;
в) свій уквітчаний портрет.
11. Біля входу до порту Копенгагена встановлено пам’ятник персонажу казки
Андерсена:
а) «Русалонька»; б) «Дикі лебеді»; в) «Дюймовочка».
12. Андерсен написав у своїх спогадах: «Історія мого життя розповість
світові те, що вона говорить мені: Господь милосердний і …»
а) допомагає бідним;
б) проштовхує таланти;
в) все робить на краще.
Ключ до тесту: 1б; 2в; 3а; 4в; 5а; 6в; 7б; 8в; 9б; 10в; 11в; 12в.
Тест тренувальний
Г.К.Андерсен «Снігова королева»
1. У троля була своя:
а) ферма; б) студія; в) школа.
2. Де жили Кай і Герда:
а) у підвалі; б) у мансарді; в) у власному будинку?
3. Хто з дітьми проводив найбільше часу:
а) дідусь; б) тітонька; в) бабуся?
4. Герда вирушила на пошуки названого брата:
а) навесні; б) влітку; в) восени.
5. Свої червоні черевички дівчинка подарувала:
а) подрузі; б) річці; в) бабусі-чаклунці.
6. Герда згадала про Кая, побачивши троянду:
а) у садку; б) у букеті; в) на капелюшку.
7. Ліжка принца і принцеси були у вигляді:
а) ромашки; б) лілії; в) тюльпану.
8. Що виділяло стару розбійницю серед її оточення:
а) зачіска; б) одяг; в) борода?
9. Який птах не згадується у казці:
а) горобці; б) крук; в) сова?
10. Хто перший доніс до Герди звістку про Кая:
а) маленька розбійниця;
б) голуби; в) олень?
11. Що з одягу Герди найбільше сподобалося маленькій розбійниці:
а) муфта; б) рукавички; в) шапка?
12. Що росло на краю володінь Снігової королеви:
а) червоний кущ;
б) зелена ялина; в) сухе дерево?
13. Снігова королева обіцяла подарувати Каю новенькі:
а) санки; б) ковзани; в) лижі.
14. Установіть послідовність розділів казки:
А «Маленька розбійниця»;
Б «Хлопчик і дівчинка»;
В «…про дзеркало та друзки»;
Г «Лапландка і фінка»;
Д «Принц і принцеса»;
Е «У замку снігової королеви»;
Є «Садок жінки, яка вміла чаклувати».
15. Установіть відповідність між персонажами і речами:
1 Герда А рибина тріска
2 лапландка Б палиця
3 бабуся-чаклунка В ніж
4 маленька розбійниця Г окуляри
5 бабуся Д червоні черевики
16. Для Снігової королеви Кай мав скласти слово:
а) ніжність; б) вірність; в) вічність.
17. Щоб розтопити крижане серце хлопчика, Герда:
а) заспівала; б) заплакала; в) розповіла про рідний дім.
Ключ до тесту: 1в; 2б; 3в; 4а; 5б; 6в; 7б; 8в; 9в; 10б; 11а; 12а; 13б; 14: В, Б, Є, Д, А, Г, Е; 15: 1Д, 2А, 3Б, 4В, 5Г; 16в; 17б.
Тест тренувальний
С.Маршак «Дванадцять місяців»
1. Хто допоміг солдатові вибрати ялинку:
а) брати-місяці; б) пасербиця; в) звірята?
2. За чим прийшла пасербиця до лісу на початку казки:
а) за ягодами; б) за горіхами; в) за хмизом?
3. Хто сказав пасербиці зимового вечора: «Не спи, замерзнеш»:
а) зайчик; б) білочка; в) сова?
4. «Тому вклониться, тому посміхнеться…» - так говорила про пасербицю:
а) мачуха; б) бабина дочка; в) сусідка.
5. «Ми, зимові місяці, добре знаємо її. То біля ополонки її з відрами
зустрінеш, то в лісі із в’язкою дров…» - наголошував місяць:
а) Грудень; б) Січень; в) Лютий.
6. «Як її жаль! Нема кому повчити її, довести до пуття, до розуму».
Ці слова про:
а) королеву; б) пасербицю; в) бабину дочку.
7. «Красуне, чому це ти радієш – скарб знайшла чи добру новину почула?»
Ці слова належать:
а) професору; б) солдату; в) Квітню.
8. Пасербиця на згадку отримала від Квітня:
а) намисто; б) обручку; в) рукавички.
9. Хто з місяців найстарший:
а ) Квітень; б) Серпень; в) Грудень?
10. Королева пообіцяла за проліски:
а) коштовності; б) дороге вбрання; в) кошик золота.
11. «Прощайся зі своєю обручкою, та і з життям водночас» - погрожувала
пасербиці:
а) мачуха; б) бабина дочка; в) королева.
12. Брати-місяці перетворили бабу з дочкою на:
а) мишей; б) собак; в) коней.
Ключ до тесту: 1а; 2в; 3б; 4в; 5б; 6а; 7б; 8б; 9в; 10в; 11в; 12б.
Тест тренувальний
Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра»
1. Псевдонім Марк Твен означає:
а) військовий термін;
б) лоцманську команду;
в) історичне поняття.
2. Події повісті відбуваються у місті:
а) Сан-Франциско;
б) Сент-Пітерсберг;
в) Лос-Анджелес.
3. Хто виховував Тома Сойєра:
а) тітка; б) дядько; в) батько?
4. Що допомогло Томові побілити паркан:
а) страх перед покаранням;
б) бажання догодити тітці;
в) винахідливість?
5. Покарання фарбуванням паркану відбулося у :
а) п’ятницю; б) суботу; в) неділю.
6. Бен Роджер уявляв себе до зустрічі з Томом, який білив паркан:
а) лоцманом;
б) пароплавом «Велика Міссурі»;
в) пароплавом, капітаном і сигнальним дзвоном.
7. Піти на кладовище виводити бородавки Том домовився з:
а) Беном; б) Джімом; в) Геком.
8. Який сигнал мав викликати вночі з дому Тома:
а) свист;
б) нявкання;
в) гавкання?
9. Для обряду виведення бородавок необхідно принести з собою:
а) мертвого пацюка;
б) мертву сову;
в) мертву кішку.
10. Хлопчики на кладовищі стали свідками:
а) появи привидів;
б) викрадення хрестів;
в) вбивства.
11. У суді Том урятував від шибениці:
а) лікаря Робінзона;
б) Мефа Понтера;
в) індіанця Джо.
12. З ким Том заблукав під час прогулянки у печері:
а) Сідом;
б) Мері;
в) Беккі?
Ключ до тесту: 1б; 2б; 3а; 4в; 5б; 6в; 7в; 8б; 9в; 10в; 11б; 12в.
Контрольна робота
Усна народна творчість
1 варіант
Рівень І-ІІ
1. Укажи, що називають фольклором:
а) усну народну творчість;
б) твори письменників, написані різними мовами;
в) твори письменників, перекладені українською мовою.
2. Влучний вираз повчального змісту, що має висновок – це…
а) загадка; б) приказка; в) прислів’я.
3. Укажи, який з наведених прикладів є приказкою:
а) Рука руку миє, а обидві чисті;
б) Рука руку миє, а обидві обмивають обличчя;
в) Рука руку миє.
4. Укажи, в якому з наведених прикладів є протиставлення:
а) Перемога не приходить від лежання;
б) Ледар пітніє під час їжі, а під час роботи мерзне;
в) Нічого не роблячи, вчишся робити погано.
5. Вирази типу «Жив-був собі…», «У тридев’ятому царстві жили-поживали, добра наживали…» тощо – це…
а) зачин; б) початок; в) повтор?
6. Казка «Пані Метелиця» відноситься до:
а) казок про тварин;
б) фантастичних казок;
в) побутових казках.
Рівень ІІІ
7. Хто звертається до дівчат із казки «Пані Метелиця» на чарівній луці. Чому пасербиця виконала прохання, а вдовина дочка не виконала?
8. Чи легко було стрибнути у колодязь пасербиці та вдовиній дочці? Порівняйте.
Рівень ІV
9. Дайте поради героям казки «Пані Метелиця».
Ключ до тесту: 1а; 2в; 3; 4б; 5а; 6б.
Контрольна робота
Усна народна творчість
2 варіант
Рівень І-ІІ
1. Укажи, який із вказаних жанрів художніх творів є фольклорним:
а) повість; б) оповідання; в) прислів’я.
2. Як співвідносяться між собою поняття «фольклор» і «усна народна творчість»?
а) Визначають одне й те саме явище;
б) фольклор – це наука про усну народну творчість;
в) фольклор – ширше поняття, яке містить у собі усну народну творчість.
3. Укажи, який з наведених прикладів є приказкою:
а) Доля сміливого любить;
б) Сміливого доля любить, а боягуза цурається;
в) Сміливому доля посміхається, а до боягуза спиною повертається.
4. Укажи, в якому з наведених прикладів є протиставлення:
а) Не проси груш у тополі; б) Підходить, як баран до свята;
в) Мати любить ніжно, а батько грізно.
5. Приховане зображення людей у вигляді звірів використовується в:
а) фантастичних казках; б) казках про тварин; в) побутових казках.
6. Учені-письменники брати Грімм є представниками:
а) англійської літератури;
б) німецької літератури; в) французької літератури.
Рівень ІІІ
7. Опишіть життя пасербиці та вдовиної дочки у пані Метелиці. Чи було щось несподіване для вас у поведінці кожної з дівчат?
8. Назвіть причини, через які героїні потрапили до пані Метелиці та покинули її володіння.
Рівень ІV
9. Дайте поради героям казки «Пані Метелиця».
Ключ до тесту: 1в; 2а; 3а; 4в; 5б; 6б.
Контрольна робота
«Літературна казка»
(О.Пушкін, Ш.Перро.«Попелюшка»)
І варіант
РІВЕНЬ І-ІІ
1. Хто був першим у Європі автором літературної казки:
а) брати Грімм; б) О.Пушкін; в) Ш.Перро?
2. Батьківщина О.Пушкіна:
а) Німеччина; б) Росія; в) Франція.
3. Установіть послідовність поданих епізодів казки «Попелюшка»:
а) Перетворення Попелюшки на чарівну незнайомку;
б) Принц знайшов на східцях соболевий черевичок;
в) Обіцянка повернутися додому до 12 години;
г) Спала Попелюшка на благенькому солом’янику;
д) Дівчині додалося роботи: прасувати, перешивати…
4. Хто дав героїні казки Ш.Перро ім’я Попелюшка:
а) мачуха; б) старша сестра; в) менша сестра?
5. За кого Попелюшка віддала заміж своїх сестер:
а) за вельмож; б) за принців; в) за простих людей?
6. Упорядкуйте, як відбувалися перетворення у казці «Попелюшка»:
1) гарбуз а) сукня
2) дрантя б) карета
3) ящірки в) коні
4) миші г) кучер
5) щур д) лакеї
РІВЕНЬ ІІІ
7. Запишіть, які казкові персонажі згадуються в уривку з поеми
«Руслан і Людмила».
8. Чому Ш.Перро назвав свою казку «Попелюшка, або Соболевий черевичок»?
РІВЕНЬ ІІІ
9. Чому у казок довге життя?
Ключ до тесту: 1в; 2б; 3 г,д,в,б,а; 4в; 5а; 6: 1б,2а,3д,4в,5г.
Контрольна робота
«Літературна казка»
(О.Пушкін, Ш.Перро.«Попелюшка»)
ІІ варіант
РІВЕНЬ І-ІІ
1. Ш. Перро - … письменник:
а) російський; б) французький; в) німецький.
2. Автором якої казки не був О.Пушкін:
а) про золоту рибку; б) про золоте копитце;
в) про золотого півника?
3. Скільки разів Попелюшка побувала на балу:
а) один; б) два; в) три?
4. Установіть відповідність між персонажами і речами в уривку з поеми «Руслан і Людмила» : 1) царівна а) золото
2) баба Яга б) берег пустий
3) Кощій в) темниця
4) 30 витязів г) ступа
5. Чому Ш.Перро спочатку підписував свої казки чужим ім’ям:
а) так він допомагав синові стати знаменитим;
б) не хотів слави;
в) соромився свого захоплення казками?
6. Установіть послідовність поданих епізодів казки «Попелюшка»:
а) Перетворення дрантя Попелюшки на чудову сукню;
б) Пригощання сестер помаранчами та цитринами;
в) Попелюшка принесла хрещеній матері гарбуза;
г) Принц запросив на бал усіх знатних людей королівства;
д) Попелюшка зайшла до залу, де відбувався бал, і запала тиша.
РІВЕНЬ ІІІ
7. Запишіть, які чарівні перетворення та події зображено у казці
Ш.Перро «Попелюшка».
8. За що, на вашу думку, принц полюбив Попелюшку?
РІВЕНЬ ІІІ
9. Чому у казок довге життя?
Ключ до тесту: 1б; 2б; 3б; 4: 1в,2г,3а,4б; 5в; 6: г,в,а,д,б.
Контрольний тест з теми:
«Літературна казка»
(Г.К.Андерсен. «Снігова королева», С.Я.Маршак «Дванадцять місяців»)
І варіант
1. Батьківщина Г.К.Андерсена – це:
а) Франція; б) Німеччина; в) Данія.
2. Укажіть, автором якої казки є Андерсен:
а) «Дикі лебеді»;
б) «Червона шапочка»;
в) «Спляча красуня».
3. Потворне дзеркало, в якому все прекрасне ставало бридким, створено:
а) Сніговою королевою;
б) старою чаклункою;
в) тролем.
4. До будинку бабусі, що вміла чаклувати, Герда потрапила:
а) припливши на човні;
б) пройшовши через ліс;
в) верхи на олені.
5. На якій рибині писала листа лапландка:
а) трісці; б) коропі; в) щуці?
6. Антитеза – це:
а) художнє порівняння;
б) художнє перебільшення;
в) різке протиставлення понять, образів.
7. Що є джерелом казки С.Я.Маршака «Дванадцять місяців»:
а) літературні казки Ш.Перро;
б) російські народні казки;
в) словацькі народні казки у переробці чеської письменниці Б.Нємцової?
8. «Як її жаль! Нема кому повчити її, довести до пуття, до розуму».
Ці слова про:
а) королеву;
б) пасербицю;
в) бабину дочку.
9. Хто з місяців найстарший:
а ) Квітень;
б) Серпень;
в) Грудень?
10. Королева пообіцяла за проліски:
а) дороге вбрання; б) коштовності; в) кошик золота.
11. Брати-місяці перетворили бабу з дочкою на:
а) мишей; б) собак; в) коней.
12. Коментар автора у тексті драматичного твору називається:
а) репліка; б) ремарка; в) монолог.
Ключ до тесту: 1в; 2а; 3в; 4а; 5а; 6в; 7в; 8а; 9в; 10в; 11б; 12б.
Контрольний тест з теми:
«Літературна казка»
(Г.К.Андерсен. «Снігова королева», С.Я.Маршак «Дванадцять місяців»)
ІІ варіант
1. Символом Копенгагену є один з героїв Андерсена:
а) Оле-Лукойє; б) Дюймовочка; в) Русалонька.
2. Андерсен з'явився на світ у родині:
а) аристократа; б) бідного шевця; в) селянина.
3. Що потрапило в око Каю:
а) трісочка; б) сніжинка; в) скалка дзеркала.
4. За допомогою прийому «антитези» у казці «Снігова королева»
протиставляється:
а) реальне й фантастичне;
б) природа і людина;
в) добро і зло.
5. Герда не знайшла у садку старої чаклунки:
а) троянди; б) фіалки; в) лілії.
6. На прикладі кого з героїв казки Герда зрозуміла, що люди можуть
змінюватися:
а) принца;
б) маленької розбійниці;
в) старої чаклунки?
7. С.Я.Маршак навчався в університеті:
а) Лондона;
б) Парижа;
в) Берліна.
8. «Красуне, чому це ти радієш – скарб знайшла чи добру новину почула?»
Ці слова належать:
а) професору;
б) солдату;
в) Квітню.
9. На сопілці грав брат-місяць:
а) Квітень; б) Червень; в) Серпень.
10. Хто сказав пасербиці зимового вечора: «Не спи, замерзнеш»:
а) зайчик; б) білочка; в) сова?
11. Пасербиця на згадку отримала від Квітня:
а) намисто;
б) обручку;
в) рукавички.
12. Репліка – це:
а) розмова двох персонажів;
б) промова одного персонажа;
в) відповідь автора на слова персонажа.
Ключ до тесту: 1в; 2б; 3в; 4в; 5а; 6б; 7а; 8б; 9а; 10б; 11б; 12б.
Контрольний тест з теми:
“Література і світ природи»
(Дж.Р.Кіплінг «Мауглі»)
І варіант
1. Дж.Р.Кіплінг – письменник:
а) індійський;
б) англійський;
в) іспанський.
2. Твір Кіплінга «Мауглі» - це:
а) оповідання; б) повість; в) роман.
3. Установіть відповідність між персонажами казки «Мауглі» та його ім’ям:
1 вовк А Табакі
2 шакал Б Багіра
3 пантера В Хаті
4 слон Г Акела
4. Як Мауглі допомагав своїм братам-вовкам:
а) витягав колючки з лап;
б) розчісував їх шерсть;
в) відганяв мух?
5. Хто був головним ворогом Мауглі:
а) шакал; б) тигр; в) ведмідь?
6. Що приховувала Багіра:
а) любов до Мауглі;
б) ненависть до Шер-Хана
в) сліди від нашийника?
7. Про кого з персонажів казки сказано, «…він тільки й знає, що нишпорить
скрізь, робить різні капості, розносить плітки…»:
а) Табакі; б) Хаті; в) Шер-Хана?
8. Кому з персонажів твору належать слова: «…настане час, коли це голе
створіння примусить тебе ревти по-іншому, або я зовсім не знаю людей»:
а) Батькові Вовку; б) Багірі; в) Балу?
9. Яка вада була у тигра змалку:
а) короткозорість;
б) кульгавість;
в) шолудивість?
10. Чиє ім’я перекладалось «хазяїн, господар»:
а) Матері Вовчиці; б) Каа; в) Балу?
11. Кому з персонажів твору належать слова: «На своєму подвір’ї і собака
пан! Побачимо, що скаже Зграя»:
а) Акелі;
б) Табакі;
в) Шер-Хану?
12. Ім’я Мауглі означає:
а) вовченя; б) жабеня; в) мишеня.
Ключ до тесту: 1б; 2б; 3: 1Г,2А,3Б,4В; 4а; 5б; 6в; 7а; 8б; 9б; 10в; 11в; 12б.
Контрольний тест з теми:
“Література і світ природи»
(Дж.Р.Кіплінг «Мауглі»)
ІІ варіант
1. Кіплінг здобував освіту в:
а) римському ліцеї;
в) німецькому пансіоні;
в) англійській військовій школі.
2. До якої збірки Дж.Р.Кіплінга увійшла казка «Мауглі»:
а) Казки просто так»;
б) «Книга джунглів»;
в) «Історія Англії»?
3. Установіть відповідність між персонажами казки «Мауглі» та його ім’ям:
1 тигр А Каа
2 ведмідь Б Шер-Хан
3 пітон В Акела
4 вовк Г Балу
4. Ким Багіра заплатила викуп за Мауглі:
а) телям; б) коровою; в) биком?
5. Про кого з персонажів казки сказано, що він «…лежав на гарячому
прискалку, вигріваючись на південному сонці та милуючись своєю
чудовою новою шкурою…»:
а) Балу; б) Каа; в) Акелу?
6. Яка риса характеру не притаманна Багірі:
а) стриманість; б) рішучість; в) сміливість?
7. Кому з персонажів твору належать слова: «Для вовків нема … а для такої
нікчемної особи, як я, всяка обгризена кістка – вже справжній бенкет…»:
а) Табакі; б) Хаті; в) Шер-Ханові?
8. Хто дав хлопчику ім’я Мауглі:
а) Батько Вовк; б) Багіра; в) Мати Вовчиця?
9. Батько Вовк та Мати Вовчиця образилися на Табакі тому, що він:
а) не помічав їхніх дітей;
б) ганьбив вовченят;
в) хвалив їх.
10. Якщо ватажок не вб’є свою здобич, його називали:
а) Хворий Вовк;
б) Мертвий Вовк;
в) Пропащий Вовк.
11. Кому з персонажів твору належать слова: «Джунглі закриті для мене, і я мушу забувати вашу мову і ваше товариство, але я буду милосерднішим від вас»:
а) Балу; б) Шер-Хану; в) Мауглі?
12. Найганебніше, що може статися з диким звіром, – це:
а) сказ; б) застуда; в) промах на полюванні.
Ключ до тесту: 1в; 2б; 3: 1Б,2Г,3А,4В; 4в; 5б; 6а; 7а; 8в; 9в; 10б; 11в; 12а.

Немає коментарів:
Дописати коментар